Powered By Blogger

måndag 24 oktober 2011

När löven faller - vår Guds ord förblir i evighet

Årstiderna (Hösten). "När löven faller" (Carola). 1 Kor. 13

"Nu består tron, hoppet och kärleken, dessa tre, men störst av dem är kärleken." 1 Kor. 13:13

"Gräs torkar, blomster vissnar, när HERRENS Ande blåser på det. Ja, folket är gräs! Gräs torkar bort, blomster vissnar, men vår Guds ord förblir i evighet."
Jes. 40:7-8

"Amen, amen säger jag er: Om vetekornet inte faller i jorden och dör, förblir det ett ensamt korn, men om det dör, bär det rik frukt."
Joh. 12:24

"men han (HERREN) svarade mig. "Min nåd är nog för dig, ty kraften fullkomnas i svaghet." Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft skall vila över mig."
2 Kor. 12:9

"Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet."
1 Joh. 1:9

"Gud var mig nådig enligt din godhet, utplåna mina överträdelser enligt din stora barmhärtighet. Två mig ren, från min missgärning, rena mig från min synd."
Ps. 51:3-4

"Ingen skall kunna stå emot dig i alla dina livsdagar. Så som jag har varit med Mose, så skall jag också vara med dig. Jag skall inte lämna dig eller överge dig."
Jos. 1:5

"Om du än går genom vatten är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig. Ty jag är HERREN, din Gud, Israels Helige, din Frälsare."
Jes. 43:2-5


"När löven faller" - Carola:

http://www.youtube.com/watch?v=qzZImZTGX_E&feature=related

http://tinyurl.com/67olgar
(samma som ovanst. men förkortad länk)



http://www.youtube.com/watch?v=VSIe_xXJGVo (instrumental version med text)



Foto: Kerstin L.
Sången inspirerade mig till ovanstående bibelord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar