Powered By Blogger

måndag 28 maj 2012

Stora och mäktiga är dina gärningar, Herre, Gud, du Allsmäktige

Lovprisning: "alla folk skall komma..."

Upp. 15:3-4 "De har Guds harpor i händerna och sjunger Moses, Guds tjänares, sång och sången till Lammet: "Stor och underbara är dina gärningar, Herre Gud, du Allsmäktige. Rättfärdiga och sanna är dina vägar, du folkens konung. Vem skulle inte frukta dig, Herre, och prisa ditt namn?"


 "Ty endast du är helig, och alla folk skall komma och tillbe inför dig, ty dina rättfärdiga domar har uppenbarats." (Upp. 15:4)


Sångtexten:

"Stora och mäktiga är dina gärningar, Herre, Gud, Allsmäktige.
Stora och mäktiga är dina gärningar, Herre, Gud, Allsmäktige.
Rätta och sanna är dina vägar, du tidsåldrarnas kung.
Rätta och sanna är dina vägar, du tidsåldrarnas kung.
Stora och mäktiga är dina gärningar, Herre, Gud, Allsmäktige."

"Stora och mäktiga är dina gärningar":
http://www.youtube.com/watch?v=_p63ol1I66E


"Stora är HERRENS gärningar. De begrundas av alla som har sin glädje i dem."
Ps. 111:2

"Och jag hörde altaret säga: "Ja, Herre Gud, du Allsmäktige, sanna och rättfärdiga är dina domar."
Upp. 16:7


"HERREN är min starkhet och min lovsång, han blev mig till frälsning. Han är min Gud, jag vill prisa honom, min faders Gud, jag vill upphöja honom. "
2 Mos. 15:2 


Jesus: "Och när jag har blivit upphöjd från jorden skall jag dra alla till mig."
Joh. 12:32




Foto: Julia L. (Kaprifol mot stugväggen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar