Powered By Blogger

onsdag 23 maj 2012

The Gospel - Happiness - Power - Evangeliet ger glädje och kraft

Rom. 1:16-17. Fil. 4:4. The cross alone.
Jaaaaaa!!! Yeessss! It is all about Jesus Christ! Christians are happy people. No one can take that joy away from us. We proudly share our hope and our faith in Christ Jesus, the Lord.

"O, happy day
O, happy day,
when Jesus washed
when Jesus washed
He washed my sins away...

He tought me how to watch, watch and pray
How to fight and pray
fight and pray
and living rejoicing every day"



http://www.youtube.com/watch?v=wb7D-W-QW-8&feature=related
"O, happy day" (Aretha Franklin)

Edwin Hawkins:
http://www.youtube.com/watch?v=CNQXQKflJNA




"Jag skäms inte för evangelium. Det är en Guds kraft som frälser var och en som tror, först juden och sedan greken." Rättfärdighet från Gud uppenbaras i evangelium, av tro till tro, som det står skrivet: Den rättfärdighet skall leva av tro." Rom. 1:16-17

"Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er." Fil. 4:4

Från Paulus; "Bröder, jag vill påminna er om evangeliet som jag predikade för er, som ni tog emot och står fasta i, och genom vilket ni blir frälsta. Jag vill påminna er om orden som jag förkunnade, om ni nu håller fast vi dem . Annars var det ju förgäves att ni kom till tro. Jag meddelade er det allra viktigaste, vad jag själv hade tagit emot, att Kristus dog för våra synder enligt Skrifterna, att han blev begravd, att han uppstod på tredje dagen enligt Skrifterna och att han visade sig för Kefas och sedan för de tolv." 1 Kor. 15:1-5




http://gnesiolutheran.com/the-importance-of-the-cross/
"The preaching of the cross alone, Luther contends, is the preaching of the Gospel."
Gal. 6:14







Foto: Joanna L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar