Powered By Blogger

fredag 3 april 2020

Förmedla trygghet

- Det var länge sedan jag postade någonting personligt på min blogg. Eftersom familjen är rätt stor har jag inte alltid haft tid att baka så mycket. Nu är den tillfälligt ganska stor igen pga rådande omständigheter i världen, men jag har tid och lust att baka, trots att jag arbetar mera utanför hemmet än tidigare! Var det inte Luther som sade någonting om att "om än världen skulle gå under i morgon, skulle jag be Käthe baka en paj?" :-)

Här kommer en bild på min senaste skapelse; en väldigt god citronpaj. Receptet hittade jag på instagram på "Lindas bakskola". För övrigt älskar jag doften av hyacinter och blev så glad när jag hittade gula hyacinter lagom till påsk! "Julen varar väl till påska?" Fasta gör var och en på sitt sätt utan att tala om det. Man kan förmedla trygghet och stabilitet på olika sätt. Ett sätt är att ställa sig för att laga mat eller baka och man kan hjälpas åt, åtminstone med efterarbetet. Det är nog att rekommendera :-)

Ps. Pajätandet varvas med dagliga promenader för hälsans skull :-) motion på recept.








Foto: 2.4.2020 (Texten på kökshandduken lyder: "When life gives you lemons, make lemonade").

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar