Powered By Blogger

fredag 10 april 2020

Jesus för världen givit sitt liv

Långfredag. Shalom! Frid!

"For I am not ashamed of the gospel, for it is the power of God for salvation to everyone who believes, to the Jew first and also to the Greek." (Rom. 1:16 ESV)


"Jesus för världen givit sitt liv:
öppnade ögon, Herre, mig giv.
Mig att förlossa offrar han sig,
då han på korset dör ock för mig.

O vilken kärlek, underbar, sann!
Aldrig har någon älskat som han.
Frälst genom honom, lycklig och fri,
vill jag hans egen evigt nu bli.

Låt mig då, Herre, vara ditt barn.
Lös mig från alla frestarens garn.
Lär mig att leva, leva för dig,
glad i din kärlek, offrande mig."

T Lina Sandell
M Fredrik August Ekström
Psm 275



"Jag skäms inte för evangelium. Det är en Guds kraft som frälser var och en som tror, först juden och sedan greken." Rom. 1: 16


"Guds nåd, Guds nåd att Han sände sin Son" är en sång vi brukade sjunga på ungdomssamlingarna på Kyrkostrand och Hällsand sommarhem när jag var ung.

1. "Guds nåd, / att han sände sin son! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han sände sin son! (x2)
2. Guds nåd, / att han dog på ett kors! (x 3)
Guds nåd, Guds nåd, att han dog på ett kors! (x2)
3. Guds nåd, / att han uppstod igen! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han uppstod igen! (x2)
4. Guds nåd, att han lever idag! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han lever idag! (x2)
5. Guds nåd, att han kommer igen! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han kommer igen! (x2)
6. Guds nåd, halleluja! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, halleluja!" (x2)


"Jesus för världen givit sitt liv":
https://www.youtube.com/watch?v=U7BNbUnqf9s


"Jesus, tack för Golgata kors":
https://www.youtube.com/watch?v=H5NsEcAXPRU



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar