Powered By Blogger

lördag 18 april 2015

Riksdagsvalskandidat Mikaela Björklund nr 4 - Salt och ljus

"Tack, Mikaela Björklund,

för din raka bekännelse i ÖT 15.4.2015 där du deklarerar att du tror på Jesus Kristus som din personlige Frälsare och att detta är grunden för din trygghet och hela existens.

Också glad att du hänvisar till ditt konfirmationskors som har bibelordet Rom. 10:16 ingraverat och som tillhört din morfar prosten A. G. Stjernberg.

Vidare skriver du att din politik bygger på kristen värdegrund och att du anser att vårt land även ska byggas på den. Du ser äktenskapet mellan man och kvinna som heligt och frågan om aktiv dödshjälp som mycket problematisk.

Du skriver också att varje mänska är oändligt värdefull.


Jag önskar dig lycka till i valet och Guds välsignelse.




Säkert skulle jag och många med mig ha en "lättare sits" (överallt är vi gäster och främlingar!) inom ett annat parti, men det är inte där vi befinner oss...och vi tror definitivt att vi har en uppgift!

Och var tror ni att ljuset och saltet behövs mest?

Jag vill påminna oss alla och mina partikamrater om att vägen som leder till livet är smal (Matt. 7:14)




Min röst går till Nr 4 Mikaela Björklund, pedagogie doktor, kunnig, ödmjuk och intelligent.








GRATTIS Mikaela, till ett gott valresultat!
http://svenska.yle.fi/artikel/2015/04/19/mikaela-bjorklund-sfp-gjorde-ett-gott-val







Foto: Kerstin Lindén

SFP (Kristet Samhällsansvar, Österbotten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar