Powered By Blogger

onsdag 18 februari 2015

Ett evigt förbund - Att regera i rättfärdighet


"Israels Gud har talat, Israels klippa har sagt till mig: "Den som regerar över människor i rättfärdighet, den som regerar i Guds fruktan, han är lik morgonens ljus när solen går upp, en morgon utan moln, då jorden grönskar genom solsken efter regn. Är det inte så med mitt hus inför Gud? Han har slutit med mig ett evigt förbund, i allt ordnat och tryggat. Ja, all min frälsning och allt jag begär låter han växa upp."



"The God of Israel has spoken;
the Rock of Israel has said to me:
When one rules justly over men,
ruling in the fear of God,
he dawns on them like the morning light,
like the sun shining forth on a cloudless morning,
like rain that makes grass to sprout from the earth.
“For does not my house stand so with God?
For he has made with me an everlasting covenant,
ordered in all things and secure.
For will he not cause to prosper
all my help and my desire?"

2 Sam. 23:3-5 (Folkbibeln/ESV)






Foto: KL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar