Powered By Blogger

lördag 21 november 2020

"Nåd utöver nåd - jag blev klädd i Guds rättfärdighet"

Domsöndag 22.11.2020. Kyrkoårets sista söndag.

- Lagen är obarmhärtig, omöjlig att leva upp till. Rom. 3:20 "Genom lagen ges insikt om synd". Evangeliet är underbart: Jesus har uppfyllt hela lagen i vårt ställe. Jag är friköpt (Rom.3:24). Nu har uppenbarats "en rättfärdighet från Gud genom tro på Jesus Kristus, för alla som tror." (Rom. 3:21f) Underbara ord!

En underbar sång!

Nåd utöver nåd (Bo Järpehag)

"Döm mig, Jesus, döm mig fri. 

Vid ditt kors har jag fått liv. 

När din kropp för mig bröts ner 

och jag blev klädd i din rättfärdighet. 


Nåd utöver nåd, nåd utöver nåd. 

En frälsning underbar, 

Du Guds Lamm 

som världens synd borttar. 


Ingenting mig skilja kan, 

från den kärlek som jag vann, 

korsets dyra hemlighet 

att jag blev klädd i Guds rättfärdighet. 

Nej, ingenting mig skilja kan, 

från den kärlek som jag vann 

korsets dyra hemlighet 

att jag blev klädd i Guds rättfärdighet.


Nåd utöver nåd, nåd utöver nåd. 

En frälsning underbar, 

Du Guds Lamm 

som världens synd borttar. 


Ett enda offer för alla tider, 

det är fullbordat när vår Frälsare lider. 

Ett enda offer för hela världen, 

synden är sonad, för vår Frälsare bär den. 


Nåd utöver nåd, nåd utöver nåd. 

En frälsning underbar, 

Du Guds Lamm

 som världens synd borttar."


Nåd utöver nåd (Bo Järpehag)

https://www.youtube.com/watch?v=H_pjj4zvuFI


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar