Powered By Blogger

söndag 8 november 2020

I Kristus förlåten och rättfärdig

 Söndag. Fars dag. 

Ps. 119:162-168 (Folkbibeln)

"Jag jublar över ditt tal lik den som vinner stort byte. Jag hatar och avskyr lögnen men din undervisning älskar jag. Jag prisar dig sju gånger om dagen för dina rättfärdiga domslut. Stor frid äger de som älskar din undervisning, ingenting kan få dem på fall. Jag väntar efter din frälsning, HERRE, och handlar efter dina bud. Min själ håller fast vid dina vittnesbörd, de är mig mycket kära. Jag håller fast vid dina befallningar och vittnesbörd, ja, du känner alla mina vägar." (en av söndagens texter och psalmer)

"Till dig ur hjärtegrunden":

https://psalmbok.fi/psalm-359-till-dig-ur-hjartegrunden/

vers 2:

"Vem kan väl skuldlös gälla

för lagens stränga bud?

Vem bland oss kan väl ställa

sig syndfri inför Gud?

Men, fast jag ej är värdig,

i Kristus du mig ser

förlåten och rättfärdig

och dömer mig ej mer."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar