Powered By Blogger

måndag 5 december 2011

I love the Lord - for the LORD is good

Ps. 18:7 . Tack Jesus. 1 Joh. 3:1 "Se, vilken kärlek Fadern har skänkt oss: att vi får kallas Guds barn, och det är vi också. Världen känner oss inte, därför att den inte har lärt känna honom."

2 Kor. 1:3-4 "Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader, barmhärtighetens Fader och all trösts Gud, han som tröstar oss i all vår nöd, så att vi kan trösta dem som är i nöd med den tröst vi själva får av Gud."

1 Joh. 4:16 "Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den."

Job. 33:4 "Guds Ande har gjort mig, den Allsmäktiges livsande ger mig liv."


Ps. 100:5 "Ty HERREN är god, hans nåd varar i evighet, hans trofasthet från släkte till släkte." For the LORD is good; his mercy is everlasting; and his truth endures to all generations."

Ps. 68:5 "Sjung till Guds ära, prisa hans namn! Bered väg för honom som drar fram genom öknarna. Hans namn är HERREN, gläd er inför honom." Sing to God, sing praises to his name: extol him that rides on the heavens by his name JAH, and rejoice before him".

2 Kor. 5:18-19 "Allt kommer från Gud, som har försonat oss med sig själv genom Kristus och gett oss försoningens tjänst. Ty Gud var i Kristus och försonade världen med sig själv. Han tillräknade inte människorna deras överträdelser, och han har anförtrott åt oss försoningens ord." Jes. 52:7 "Hur ljuvliga är inte glädjebudbärarens fotsteg när han kommer över bergen och förkunnar frid, bär fram goda nyheter och förkunnar frälsning och säger till Sion: "Din Gud är Konung!"

Sef. 3:17 "HERREN, din Gud, bor i dig, en hjälte som frälsar. Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek, han fröjdas över dig med jubel."

Apg. 17:27-28 "för att de skall söka Gud, om de möjligen skulle kunna treva sig fram till honom och finna honom, fastän han inte är långt borta från någon enda av oss. Ty i honom är det vi lever, rör oss och är till, så som även några av era egna skalder har sagt. Vi är av hans släkt."

Ps. 139:17-18 "Benen i min kropp var ej synliga för dig, när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jorden djup. Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit. Hur outgrundliga är inte för mig dina tankar, Gud, hur stor är inte deras mångfald! Skulle jag räkna dem är de fler än sandkornen. När jag vaknar är jag ännu hos dig."

Ef. 3:14f "Därför böjer jag mina knän för Fadern, han från vilken allt vad Fader heter i himlen och på jorden har sitt sitt namn. --- Han som förmår göra långt mer än allt vi ber om eller tänker, genom den kraft som mäktigt verkar i oss, honom tillhör äran i församlingen och i Kristus Jesus, genom alla släktled i evigheternas evighet, amen." For this cause I bow my knees unto the Father of our Lord Jesus Christ, Of whom the whole family in heaven and earth is named, Now unto him that is able to do exceeding abundantly above all that we ask or think, according to the power that worketh in us, Unto him be glory in the church by Christ Jesus throughout all ages, world without end. Amen."

2 Mos. 19:5 "Om ni nu hör min röst och håller mitt förbund, skall ni vara min dyrbara egendom framför alla andra folk, ty hela jorden är min."

1 Mos. 1:27 "Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem."

1 Joh. 4:16 "Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den."

Jes. 40:11 "Han för sin hjord i bet som en herde, han samlar lammen i sina armar, han bär dem i sin famn. Sakta för han moderfåren fram." He shall feed his flock like a shepherd: he shall gather the lambs with his arm, and carry them in his bosom, and shall gently lead those that are with young."

Jer. 1:4-5 "HERRENS ord kom till mig. Han sade: "Innan jag formade dig i moderlivet utvalde jag dig, och innan du kom fram ur modersskötet helgade jag dig."

Jer. 29:11 "Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp."

Jer. 32:41 "Jag skall glädja mig över dem och göra dem gott och jag skall plantera dem i detta land med trofasthet, av hela mitt hjärta och hela min själ."

Jer. 33:3 "Ropa till mig, så vill jag svara dig och låta dig höra om stora och ofattbara ting som du inte känner till." Call unto me, and I will answer thee, and show thee great and mighty things, which thou knowest not."

Joh. 6:31 "Våra fäder fick äta manna i öknen, så som det står skrivet: "Han gav dem bröd från himlen att äta".

Joh. 1:12-13 "Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn."

Joh. 17:26 "Jag har gjort ditt namn känt för dem, och jag skall göra det känt, för att den kärlek som du har älskat mig med skall vara i dem och jag i dem."

Matt. 6:31-33 "Gör er därför inte bekymmer och fråga inte: Vad skall vi äta? eller: Vad skall vi dricka? Efter allt detta söker hedningarna, men er himmelske Fader vet att ni behöver allt detta. Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också".

Bibelställena finns i länken nedan.


"I love the Lord" - Whitney Houston:
http://www.youtube.com/watch?v=GiCBOXOj9s0




"I love the Lord" - Richard Smallwood:
http://www.youtube.com/watch?v=Xhfuy84Tu8U


Joh. 16:12-13 "Jag har ännu mycket att säga er, men ni kan inte bära det nu. Men när han kommer, sanningens Ande, då skall han föra er in i hela sanningen. Ty han skall inte tala av sig själv, utan allt det han hör skall han tala, och han skall förkunna för er vad som kommer att ske."

Job. 33:4 "Guds Ande har gjort mig, den Allsmäktiges livsande ger mig liv." The spirit of God hath made me, and the breath of the Almighty hath given me life."

Rom. 8:26 "Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord," Likewise the Spirit also helpeth our infirmities: for we know not what we should pray for as we ought: but the Spirit itself maketh intercession for us with groanings which cannot be uttered."

Fil. 4:13 "Allt förmår jag i honom som ger mig kraft."

Deut. 31:6 "Var starka och frimodiga, var inte rädda eller förskräckta för dem. Ty HERREN, din Gud, går själv med dig. Han skall inte lämna dig eller överge dig."

Ps. 23:6 "Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar, och jag skall bo i HERRENS hus evinnerligen."

Jes. 61:1 Profetia om Jesus Kristus: "Herrens, HERRENS Ande är över mig, ty HERREN har smort mig till att predika glädjens budskap för de ödmjuka. Han har sänt mig att förbinda dem som har ett förkrossat hjärta, att ropa ut frihet för de fångna, och befrielse för de bundna,"

2 Petr. 2:9 "Herren vet alltså att frälsa de gudfruktiga ur frestelsen och att hålla de orättfärdiga i förvar och straffa dem fram till domens dag,"

Ps. 100:5 "Ty HERREN är god, hans nåd varar i evighet, hans trofasthet från släkte till släkte."

1 Sam. 12:22 "För sitt stora namns skull skall HERREN inte förskjuta sitt folk, eftersom HERREN har beslutat att göra er till sitt folk."

Hebr. 10:10 "Och i kraft av denna vilja är vi helgade genom att Jesus Kristi kropp blev offrad en gång för alla."

2 Kor. 1:21-22 "Den som befäster oss och er i Kristus och som har smort oss, det är Gud. Han har även satt sitt sigill på oss och gett oss Anden som en handpenning i våra hjärtan."

Matt. 17:19-20 "Då lärjungarna hade blivit ensamma med Jesus, gick de fram och frågade: "Varför kunde inte vi driva ut honom?" Han svarade: "Därför att ni har så lite tro. Amen säger jag er: Om ni har tro, bara som ett senapskorn, skall ni säga till detta berg: Flytta på dig dit bort, och det kommer att flytta sig. Ingenting skall vara omöjligt för er."

Jes. 43:2 "Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig."

Jes. 54:17 "Inget vapen som smids mot dig skall ha framgång, och varje tunga som upphäver sig mot dig skall du i domen döma skyldig. Detta är HERRENS tjänares arvedel, och deras rättfärdighet kommer  från mig, säger HERREN."

Jes. 61:3 "för att låta de sörjande i Sion få huvudprydnad i stället för aska, glädjens olja i stället för sorg, lovprisningens klädnad i stället för en modfälld ande. Och de skall kallas "rättfärdighetens terebinter", planterade av HERREN till hans förhärligande."

Rom. 2:4 "Eller föraktar du hans stora godhet, mildhet och tålamod och förstår inte att det är hans godhet som för dig till omvändelse?"

Matt. 5:9 "Saliga är de som skapar frid, de skall kallas Guds barn."

Ps. 103:6 "HERREN handlar rättfärdigt och skaffar rätt åt alla förtryckta."

1 Joh. 2:17 "Och världen och dess begär förgår, men den som gör Guds vilja förblir i evighet."

5 Mos. 7:9 "Så skall du veta att endast HERREN, din Gud, är Gud, den trofaste Guden som håller fast vid sitt förbund och sin nåd i tusen släktled, när man älskar honom och håller hans bud." Know therefore that the LORD thy God, he is God, the faithful God, which keepeth covenant and mercy with them that love him and keep his commandments to a thousand generations;"

Ps. 68:5 "Sjung till Guds ära, prisa hans namn! Bered väg för honom som drar fram genom öknarna. Hans namn är HERREN, gläd er inför honom."

2 Mos. 15:26 "Han sade: "Om du hör HERRENS, din Guds, röst och gör det som är rätt i hans ögon och lyssnar till hans bud och håller alla hans stadgar, skall jag inte lägga på dig någon av de sjukdomar som jag lade på egyptierna, ty jag är HERREN, din läkare."

Bibelställena ur ovanstående länk.





Photo by: Joanna Lindén (Me in July, 2011) Greetings to everyone! Ps. 18:7 "I min nöd åkallade jag HERREN, till min Gud ropade jag. Från sitt tempel hörde han min röst, mitt rop till honom nådde hans öron." In my distress I called upon the LORD, and cried unto my God: he heard my voice out of his temple, and my cry came before him, even into his ears."  - Offering prayers of thanksgiving.

Special greetings and thanks to friends in India for prayers and intercessions.
Encouragement to you by the Words from the Bible.

2 Cor.1:3-4 "Blessed be God, even the Father of our Lord Jesus Christ, the Father of mercies, and the God of all comfort; Who comforteth us in all our tribulation, that we may be able to comfort them which are in any trouble, by the comfort wherewith we ourselves are comforted of God."

Ps. 103:6 "The LORD executes righteousness and judgment for all that are oppressed."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar