Powered By Blogger

söndag 31 maj 2020

Pingst - Andens gåva, frälst av nåd

Pingst 2020. Bibelplanen 1-30.6.2020 (Kristet Perspektiv)

Ps. 104:30 "Du sänder din Ande, då skapas de och du förnyar jordens ansikte."

- Pingstens budskap påminner mig om mitt dop. Jag är döpt i "Faderns och Sonens och den Helige Andes namn." Jag är är i dopet född på nytt och har fått den Helige Ande som gåva. Detta skedde när jag var en liten baby och inte kunde prestera någonting, men arvsynden gjorde att jag behövde bli döpt och född på nytt. Jag är frälst av nåd.

Bön:

"Kom, helige Ande,
sänd oss en strimma
av det himmelska ljuset.
Kom, de fattigas fader.
Kom, goda gåvors givare.
Kom, hjärtats ljus och tröstare,
själens ljuva gäst och värme.
I arbetet är du vilan,
i hettan är du svalkan,
och i sorgen är du trösten.
Du underbara ljus,
fyll dina trognas hjärtan.
Helige Ande, du kan förvandla oss.
Kom och rena det smutsiga,
vattna det torra,
hela det sårade.
Bryt det som är hårt
och värm det som är kallt.
Sök upp dem som gått vilse.
Ge dina heliga gåvor
till dem som litar på dig.
Styrk vår tro,
ge oss ett saligt slut
och en evig glädje."

***

"Because we believe": 
https://www.youtube.com/watch?v=lVz6FtZHPPo

***


Bibelplanen från Kristet Perspektiv 1-30.6.2020











































Foton: KL (Kungsängsliljor som blommar vid stugan, 30.5.2020).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar