Powered By Blogger

lördag 16 maj 2020

Han ställde mina fötter på en klippa

Shalom! Sabbaten har gått in. Bibelns ord är sant. Bibelplanen bit för bit (17-31.5.2020)
Söndag 17.5.2020

Psalm 40:2-6

"Jag väntade ivrigt på HERREN, och han böjde sig till mig och hörde mitt rop. Han drop mig upp ur fördärvets grop, ur den djupa dyn. Han ställde mina fötter på en klippa och gjorde mina steg fasta. Han lade i min mun en ny sång, en lovsång till vår Gud. Många skall se det och frukta, och de ska förtrösta på HERREN. Salig är den man som sätter sin förtröstan till HERREN och inte vänder sig till de stolta, de som viker av till lögngudar. HERRE, min Gud, många är de under du har gjort och de tankar du har tänkt för oss. Ingenting kan liknas vid dig. Jag ville förkunna dem och tala om dem, men de är flera än man kan räkna."


Rom. 8:24-28

"Ty i hoppet är vi frälsta, men ett hopp som man ser uppfyllt är inte längre något hopp. Vem hoppas på något som han redan ser? Men om vi hoppas på det vi inte ser, så väntar vi uthålligt. Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord, och han som utforskar hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden ber för de heliga så som Gud vill. Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som är kallade efter hans beslut."



"Tulkoon valtakuntasi" (Hanna-Maria Helenius)
https://www.youtube.com/watch?v=J75gr-cNGqo



"Jag kan icke räkna dem alla" (Carola):
https://www.youtube.com/watch?v=bBNq1W8_1FE


"Sweet holy Spirit" (Sarah Hart Pearsons):
https://www.youtube.com/watch?v=j5SbBkGWkuc


***


Bibelplanen från Kristet perspektiv (17.5-31.5.2020)





Foton: KL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar