Powered By Blogger

söndag 5 maj 2013

Din är äran - Ödmjukhetens Konung

Ödmjukhetens konung

"Gud hör min bön igen
Lär mig ödmjukhet
Så jag kan likna Dig
Ännu mer konkret
Guds Ande låt Ditt ljus få leda mig
till ödmjukhetens väg ännu närmre Dig






Gud, Du som älskar hjärtats brutenhet
Du är de svagas värn
Du tvättar trötta fötter
Du läker våra sår
I allt vill jag likna Dig Jesus
Låt Ditt hjärta forma mitt
Du som är ödmjukhetens konung
Allt jag har är Ditt."


"Ödmjukhetens konung":
http://www.youtube.com/watch?v=RBte2kPkgys



"Om ni nu har tröst hos Kristus, uppmuntran av hans kärlek och gemenskap i Anden, om medkänsla och barmhärtighet betyder något, gör då min glädje fullkomlig genom att ha samma sinnelag och samma kärlek och genom att vara ett i själ och sinne. Var inte självupptagna och stolta. Var i stället ödmjuka och sätt andra högre än er själva. Se inte på ert eget bästa utan tänk på andras. Var så till sinnes som Kristus Jesus var. Fastän han var till i Gudsgestalt, räknade han inte tillvaron som Gud såsom segerbyte utan utgav sig själv genom att anta en tjänares gestalt då han blev människa.  Han som till det yttre var som en människa ödmjukade sig och blev lydig ända till döden - döden på korset. Därför har också Gud upphöjt honom över allting och gett honom namnet över alla namn, för att i Jesu namn alla knäna skall böja sig, i himlen och på jorden, och under jorden, och alla tungor bekänna, Gud, Fadern, till ära, att Jesus Kristus är Herren." Fil. 2:1-11

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Philippians+2%3A1-11&version=ESV
Phil. 2:1-11 (ESV)




Foto: KL 
"Hallelujah, salvation and glory":
http://www.youtube.com/watch?v=cU8ymxpqgOg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar