Powered By Blogger

lördag 12 januari 2019

"Lead me on"

Sabbaten gick in. 1 Sam. 6:20

Ps. 19:15 "Låt min muns tal och mitt hjärtas tankar behaga dig, HERRE, min klippa och min återlösare."

Tit. 3:4 "Men när Guds, vår Frälsares godhet och kärlek till människorna uppenbarades, frälste han oss, inte för rättfärdiga gärningar som vi hade gjort, utan på grund av sin barmhärtighet, genom ett bad till ny födelse och förnyelse i den helige Ande, som han rikligt utgjöt över oss genom Jesus Kristus, vår Frälsare."

***

"Lead me on" (Krista Branch)
https://www.youtube.com/watch?v=_gxZbihvY4I


"Lead me on",  with lyrics, (Amy Grant) - singing to the Holy One:
https://www.youtube.com/watch?v=yPFS1pYux8g&feature=youtu.be


***

"Remember who we are" (Krista Branch)
https://www.youtube.com/watch?v=RHtVxDz43KY


***

Ps. 130

"Ur djupen ropar jag till dig, HERRE,
Herre, hör min röst,
låt dina öron lyssna
till mina rop om nåd.
Om du, HERRE,
tillräknar missgärningar,
HERRE, vem kan då bestå?
Men hos dig finns förlåtelse,
för att man skall frukta dig.
Jag väntar på HERREN,
min själ väntar,
och jag hoppas på hans ord.
Min själ längtar efter Herren,
mer än väktarna efter morgonen,
ja, mer än väktarna efter morgonen.
Hoppas på HERREN, Israel,
ty hos HERREN finns nåd,
full lösepenning finns hos honom.
Det är han som skall friköpa Israel
från alla dess missgärningar."




1 Sam. 6:20 (Adonai ha'elohim hakkadosh) Adonai the Holy God.

"Invånarna i Bet-Semes sade: "Vem kan bestå inför HERREN, denne helige Gud?"

Hes. 13:10 "Just därför att de leder mitt folk vilse när de säger: "Allt står väl till", trots att allt inte står väl till, och eftersom de, när någon bygger en mur, bestryker den med vit kalk."

Hela psalm 97 beskriver Guds allmakt och helighet. I v. 3 står: "Eld går framför honom och förtär hans fiender runt omkring."

Words: Fire. "Fire in the water", "Fire goes before Him". "Fire in the field".

***

Foto: KL



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar