Powered By Blogger

söndag 12 november 2017

Jesus, det eneste

En av mina favoritpsalmer. Här på norska och med fina naturbilder. Och ett himmelskt bibelstudium.
















"Jesus, det eneste":
https://www.youtube.com/watch?v=Eyn7PLEJrQQ
Texten:

"Jesus, det eneste, helligste, reneste
navn som på menneskelepper er lagt!
Fylde av herlighet, fylde kjærlighet,
fylde av nåde og sannhet og makt.

Motganger møter meg, aldri du støter meg.
Bort fra din hellige, mektige favn.
Mennesker glemmer meg, Herre, du gjemmer
meg. Fast ved ditt hjerte og nevner mitt navn.

Herre, du høre meg, Herre, du føre meg.
Hvordan og hvorhen det tjener meg best!
Gi meg å bøye meg, lær meg å føye meg,
etter din vilje mens her jeg er gjest.

Du er den eneste, helligste, reneste.
Gi meg ditt rene og hellige sinn!
Frels meg fra snarene. Fri meg fra farene.
Ta meg til sist i din herlighet inn."



Om du inte lyssnade på denna undervisning under Allhelgona, så gör det! Himmelskt bibelstudium med prästen Jan Bygstad "Den store hvite flokk"
https://www.youtube.com/watch?v=2qUcxRZEM4k



Foto: KL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar