Powered By Blogger

lördag 6 augusti 2016

Goda framtidsutsikter

Jer. 29:11, Upp. 1:8, Mal. 3:6

Gud; den Oföränderlige, Alpha och Omega, har världsskeendena under kontroll.


"Jag är A och O, säger Herren Gud, han som är och som var och som kommer, den Allsmäktige." Upp. 1:8

I Uppenbarelseboken beskrivs kampen mellan gott och ont. Boken är skriven så att alla kristna i alla tider kan känna igen sig. Den är alltså dagsaktuell särskilt vad gäller att ge oss tröst under förföljelser, lidanden och prövningar.

Den som bekänner sig till Jesus Kristus, den levande Gudens Son, ska gå segrande ur striden i kraft av Lammets blod och rättfärdighet.

"Jag, HERREN, har inte förändrat mig," Mal. 3:6






Jer. 29:11 "Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp."







Nyutgiven bok rekommenderas: "Utläggning av Uppenbarelseboken" av Lars Borgström
http://forlag.biblicum.se/?product=utlaggning-av-uppenbarelseboken



Foto: KL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar