Powered By Blogger

måndag 20 februari 2012

MKV "HERREN är mitt ljus och min frälsning, för vem skulle jag frukta?" Prayer for: Burma, Iran & South Asia

Kyrie eleison. Herre, förbarma Dig! Martyrkyrkans vänner/Ordf. Johan Candelin. (Veckorapport 6, 2012) Prayerbulletin.

(CBN News Christian persecution) Prayer for all leaders over the whole world. Hope

Burma (Myanmar), Iran och Södra Asien.

Tacksägelse- och förbönsämnen: Burma-Myanmar (FN bekräftar: minoriteterna lider mer än någonsin/kachinstammen), Iran (fängslade kristna; Farhad, Davoud, Naser, Noorallah, Farshid, Behnamn samt Nadarkhani (länkar), och icke namngivna) och Södra Asien (pastor Surendra).

1 Tim. 1:1, 2:1-4, 2 Kor. 13:13,  Ps. 50:14-15, Ps. 107:21-22, Ps. 116:17-19, Ps. 27:1-2, Hebr. 13:3

"Nej, offra lovets offer åt Gud och infria dina löften till den Högste. Ropa till mig på nödens dag, så skall jag rädda dig, och du skall ära mig." (Ps. 50:15)

"Må de tacka HERREN för hans nåd, för hans underbara gärningar mot människors barn. Må de offra lovets offer och förkunna hans verk med jubel." Ps. 107:21-22

"Åt dig vill jag offra lovets offer, HERRENS namn vill jag åkalla. Jag vill infria mina löften till HERREN inför hela hans folk, i gårdarna till HERRENS hus, mitt i dig, Jerusalem. Halleluja!  Ps. 116:17-19

Prayerbulletin 6/2012
http://us1.campaign-archive1.com/?u=acb191a2c658073611bcb6016&id=5d6c42edbb

1 Tim. 1:1 "Från Paulus, Kristi Jesu apostel på uppdrag av Gud, vår Frälsare, och Kristus Jesus, vårt hopp,"

2:2-4 "Först av allt uppmanar jag till bön och åkallan, förbön och tacksägelse för alla människor, för kungar och alla i ledande ställning, så att vi kan föra ett lugnt och stilla liv på allt sätt gudfruktigt och värdigt. Sådant är rätt och behagar Gud, vår Frälsare, som vill att alla människor skall bli frälsta och komma till insikt om sanningen."

2 Kor. 13:13 "Vår Herre Jesu Kristi nåd, Guds kärlek och den helige Andes gemenskap vare med er alla."

Ps. 27:1-2 "HERREN är mitt ljus och min frälsning, för vem skulle jag frukta? HERREN är mitt försvar, för vem skulle jag vara rädd?" När de onda kommer emot mig och vill uppsluka mig, mina motståndare och fiender, då skall de själva stappla och falla."

Christian persecution (link added by blogger):
http://www.youtube.com/watch?v=J5UQVDeDB5I&feature=player_embedded


BURMA

"Bakom regimens rökridå av skenreformer lider Burmas etnisk-religiösa minoriteter mer än någonsin. Enligt Zetty Brake från organisationen Burma Campaign Australia håller situationen för dessa minoriteter de facto på att förvärras: konflikten fördjupas och människorättsbrotten ökar medan omkring 60 000 kristna flyktingar från kachin-stammen forfarande står utan humanitär hjälp. Detta bekräftas av FN, som bedömer att 55 00 internflyktingar från kachinstammen i drygt tjugo läger för internflyktingar kämpar för sin överlevnad utan basförnödenheter. Människor dör i enkla sjukdomar på grund av kyla och sanitära missförhållanden. De flesta barnen lider av diarré och inälvsparasiter orsakade av smutsigt dricksvatten. Antalet missfall har ökat avsevärt. Man är nu rädd för att smittsamma sjukdomar sprids vida omkring. Situationen är akut.

Ben Rogers från organisationen Christian Solidarity Worldwide återvände nyligen från gränsområdet mellan Burma och Kina. Även han uppgav att det han fått höra under besöket är något av det värsta han hört när det gäller människorättsbrott under sina 15 år av arbete i Burma.

- "Vi ber för de kristna i kachinstammen, liksom för andra kristna folkgrupper, som ofta attackeras av den burmesiska armén. Må Gud trösta och styrka våra lidande bröder och systrar i Burma!"

IRAN

"Vi ber för de sex till tio kristna tillhörande en av Irans underjordiska husförsamlingar, som arresterades den 8 februari i Shiraz. Samtidigt ber vi för andra kristna som hållits fängslade i månader eller till och med år: pastor Farhad och församlingsmedlemmarna Davoud och Naser (alla tre arresterade i december 2011). Noorallah (arresterad i december 2010). Farshid (december 2010) och Behnam (maj 2011); samt för Yousef Nadarkhani (oktober 2009) som också fortfarande sitter i fängelse i väntan på en skriftlig version av dödsdomen mot honom som en provinsdomstol trots besvär fastställde i september 2011. Vi ber också för de många andra fängslade vars namn vi inte känner och för dem som har frigivits mot borgen och väntar på nya domstolsbehandlingar."

(Källor: www.mohabatnews.com, www.meconern.org)


SÖDRA ASIEN

"Vi ber för pastor Surendra och hans team som attackerades efter att ha visat Jesus-filmen i en stad dit människor från hela delstaten kom för att tillbe en lokal gudom. Surendra fick skador i ansiktet och har smärtor i hela kroppen, men vi ber att han ska bli fullständigt helad. Vi ber också för det trettiotal personer som anföll honom, att var och en av dem skulle få känna Jesus Kristus. Vi ber om Guds beskydd för pastor Surendra, hans familj och hans hem, som tidigare hotats och attackerats. Vi ber att församlingen ska kunna stå enad och frimodigt stöda sin pastor under denna svåra tid."


(Källa: www.gospelforasia.org)

"Tänk på dem som sitter i fängelse, som om ni vore deras medfångar, och på dem som misshandlas, som om det gällde er egen kropp." Hebr. 13:3


Martyrkyrkans vänner r.f.
http://www.martyredchurch.net/en


Om pastor Yousef Nadarkhani:
http://www.persecution.org/2012/02/19/iran-how-you-can-help-imprisoned-pastor-youcef-nadarkhani/

http://www.persecution.org/2012/02/20/lawmakers-resolution-condemns-iran-for-christian-pastors-death-sentence/

http://aclj.org/Nadarkhani

Nadarkhani-länkarna och CBN-länken mitt bidrag (KL)


Foto: Kerstin L. (Hope)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar