Powered By Blogger

fredag 5 november 2021

Saliga

 Allhelgonahelgen 2021. Tro, hopp och kärlek.

"Saliga är de människor som har sin styrka i dig, de som har dina vägar i sitt hjärta. När de vandrar genom tåredalen gör de den rik på källor, och höstregnet höljer den med välsignelser. De går från kraft till kraft, de träder fram inför Gud på Sion." Ps. 84:6-8

- Ovanstående bibelord var omvandlat till en sång som vi sjöng på ungdomssamlingarna när jag var ung. Jag relaterade också till herdepsalmen och se, när jag kollade i min Bibel så finns just det nedanstående parallellstället just där. 

"Om jag än vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig. Din käpp och stav, de tröstar mig." Ps. 23:4

Undervisning: "Den store hvite flokk" (prästen Jan Bygstad)

https://www.youtube.com/watch?v=2qUcxRZEM4k

***

Denna underbara sång där den fantastiska lyriken lyser. Lämplig även till Alla helgons dag: 

Seasons (Hillsong):

https://www.youtube.com/watch?v=cFEwV77n1Ng







Foto: KL (ljus och värme)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar