Powered By Blogger

söndag 30 maj 2021

Treenighetssöndagen - Trosbekännelsens dag - "Vi tror! Vi kan! Vi kommer att vinna! - "We believe, we can, we will win!"

 Treenighetssöndagen.  Trosbekännelsens dag. Gud är tre, men ändå en. 

Ef.1:3 "Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader, som i Kristus har välsignat oss med all den himmelska världens andliga välsignelse," Tack, Pavel!

- Se, hur mycket styrka och beslutsamhet han utstrålar, Pavel Seviarynets, Belarus, där han står inför domaren tillsammans med andra som fängslats för yttrandefrihetens skull. Pavel är, enligt min information, en djupt troende familjefar (har en liten son) som bara berättat sanningen om situationen i Belarus (Vitryssland) och stått upp för det som är rätt och sanning. Och vilken bekännelse han har: "Vi tror! Vi kan! Vi kommer att vinna!". Regimen är mycket rädd för sådan frimodighet och styrka. Med sin starka trosvissa utstrålning inspirerar och uppmuntrar han även mig!

Tillsammans med de andra fängslade tex. Mikalai Statkevich och Sergei Tichanovskij betalar han ett högt pris för att lyfta fram orättvisorna i landet. Straffet för Pavel Seviarynets blev 7 års fängelse i ett högsäkerhetsfängelse. Tyvärr kommer Pavel nog att få "betala" för sitt starka framträdande i arresten. EU måste se till att alla samvetsfångar och politiska fångar behandlas humant. 

Statkevich är fängslad eftersom regimen ser honom som en farlig utmanare till presidentposten. /kerstin

Se Pavel! (Video) 

https://charter97.org/en/news/2021/5/25/423569/


Ta del av Svetlana Tichanovskaja's budskap också (engelsk textning):

https://www.youtube.com/watch?v=VBQhBTbgPqg

 Eph. 1:3 "Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, who has blessed us in Christ with every spiritual blessing in the heavenly places,"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar