Powered By Blogger

torsdag 15 oktober 2020

Fridens! Inte ofärdens och hoppet är levande - A future and a hope

 Bibelplanen 16-31.10.2020 enligt Kristet Perspektiv. 

Jer. 29:11 "Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp." For I know the plans I have for you, declares the Lord, plans for welfare and not for evil, to give you a future and a hope." (Jer. 29:11 ESV)

Dagens kapitel i Johannes 14 inleds med orden som Jesus säger: "Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig." 

Vidare säger han i vers 15 (kapitel 14) "Om ni älskar mig håller ni fast vid mina bud."

I vers 27f upprepas orden om frid, Jesu frid, inte världens (som förflyktigas och inte är djup) då han säger: "Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa."

I 2 Kor. 4:16 läser vi "Därför tappar vi inte modet." Vi har ju tron och hoppet och kärleken.

Jesus says: "Peace I leave with you; my peace I give to you. Not as the world gives do I give to you." (John 14:27 ESV)

"Let not your hearts be troubled, neither let them be afraid." (John 14:27 ESV)

John 14:15 (ESV) Jesus says: “If you love me, you will keep my commandments"

2 Cor. 4:16 "So we do not lose heart."

***

"Your restore my soul" (Sarah Hart Pearsons)

https://www.youtube.com/watch?v=aVrxyGTe0Nc

"Sweet Holy Spirit" (Sarah Hart Pearsons)

https://www.youtube.com/watch?v=XbFTDayi5aI

"Jesus is the way" (Candlelight choir, Sudanese Christian song) 

https://www.youtube.com/watch?v=K7DHv4IIVpc

Foton: KL


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar