Powered By Blogger

fredag 2 september 2011

Hjälpen finns hos Herren

Min första blogg på "Blogger" inleder jag med orden ur Ps. 121:

"Jag lyfter mina ögon upp till bergen.
Varifrån skall min hjälp komma?
Min hjälp kommer från HERREN
som har skapat himmel och jord.
Inte skall han låta din fot vackla,
inte slumrar han som bevarar dig.
Nej, han som bevarar Israel,
han slumrar inte, han sover inte.
HERREN bevarar dig, HERREN
är ditt skydd på din högra sida.
Solen skall inte skada dig om dagen,
och inte månen om natten. HERREN
skall bevara dig från allt ont, han skall
bevara din själ. HERREN skall bevara
din utgång och din ingång från nu och till evig tid."

- Underbara löftesord att ta till sig, varje dag!
Israels Gud (Abrahams, Isaks och Jakobs Gud, Jag Är) - är på den troendes sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar