Powered By Blogger

lördag 27 februari 2021

"HERREN är god och rättfärdig, därför undervisar han syndare om vägen"

 Sabbaten gick in. Frid!

Ps. 25:1-10 Bön om Guds nåd och ledning: 

"Till dig, HERRE, lyfter jag min själ. Min Gud, på dig förtröstar jag. Låt mig inte komma på skam, låt inte mina fiender jubla över mig. Nej, ingen kommer på skam som hoppas på dig. På skam kommer de som utan orsak handlar svekfullt. HERRE, visa mig dina vägar, lär mig dina stigar. Led mig i din sanning och lär mig, ty du är min frälsnings Gud. På dig hoppas jag alltid. Tänk, HERRE, på din barmhärtighet och din nåd, ty de är av evighet. Tänk inte på min ungdoms synder och på mina överträdelser, utan tänk på mig efter din nåd, för din godhets skull, HERRE. HERREN är god och rättfärdig, därför undervisar han syndare om vägen. Han leder de ödmjuka rätt, han lär de ödmjuka sin väg. Alla HERRENS vägar är nåd och sanning för dem som håller hans förbund och vittnesbörd."

"Ödmjukhetens konung" (Mattias och Therese Martinson) 

https://www.youtube.com/watch?v=mOPV8A0sjGc


"Ropa till Gud" (Bengt Johansson) 

https://www.youtube.com/watch?v=zhErDcbq7jg





Foto: familjen Lindén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar