Powered By Blogger

tisdag 15 januari 2013

"O, Jesus öppna du mitt öga"

Tit. 3:4-7

"Men när Guds, vår Frälsares, godhet och kärlek till människorna uppenbarades, frälste han oss, inte för rättfärdiga gärningar som vi hade gjort, utan på grund av sin barmhärtighet, genom ett bad till ny födelse och förnyelse i den helige Ande, som han rikligt utgöt över oss genom Jesus Kristus, vår Frälsare. Detta skedde för att vi skulle stå rättfärdiga genom hans nåd och, som vårt hopp är, bli arvingar till det eviga livet."
 








"O, Jesus öppna du mitt öga" (Carola)

"O Jesus, öppna du mitt öga
att jag må se, hur rik jag är!
jag har en Fader i det höga

som fadersomsorg om mig bär
som fadersomsorg om mig bär.


 
Jag har en tröstare i nöden
och en hugsvalare så god
jag har ett evigt liv i döden
en evig frid i Jesu blod
en evig frid i Jesu blod.


 
 


Jag har ett fast, osvikligt rike
vars grundval aldrig bäva kan
jag har en krona utan like
ett arv, som Jesus åt mig vann
ett arv, som Jesus åt mig vann.


 
Än mer, fast synd och brist mig plåga
jag är en mäktig Konungs brud
fast ofta otron mig vill fråga:
var är din höghet och ditt skrud?
var är din höghet och ditt skrud?


 
O Gud, föröka du min trona
att jag må se din härlighet
och aldrig glömma bort den krona
Du mig berett av evighet!
Du mig berett av evighet!"



"O, Jesus öppna du mitt öga" (Carola)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Mu7BKoy87XE



"But when the goodness and loving kindness of God our Savior appeared, he saved us, not because of works done by us in righteousness, but according to his own mercy, by the washing of regeneration and renewal of the Holy Spirit, whom he poured out on us richly through Jesus Christ our Savior, so that being justified by his grace we might become heirs according to the hope of eternal life." (Tit. 3:4-7 ESV) 




Foto: Julia (Januari 2013) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar