Powered By Blogger

söndag 17 februari 2019

Jesus för världen givit sitt liv

Evangeliet. Lilla Bibeln. "Guds nåd, Guds nåd, att Han sände sin Son..."

Joh, 3:16 "Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv."

1 Tim. 2:4 "Gud, vår Frälsare, vill att alla människor skall bli frälsta och komma till insikt om sanningen."

"Jesus för världen givit sitt liv:
öppnade ögon, Herre, mig giv.
Mig att förlossa offrar han sig,
då han på korset dör ock för mig.

O vilken kärlek, underbar, sann!
Aldrig har någon älskat som han.
Frälst genom honom, lycklig och fri,
vill jag hans egen evigt nu bli.

Låt mig då, Herre, vara ditt barn.
Lös mig från alla frestarens garn.
Lär mig att leva, leva för dig,
glad i din kärlek, offrande mig."

T Lina Sandell
M Fredrik August Ekström
Psm 275


"Jesus för världen givit sitt liv":
https://www.youtube.com/watch?v=rL2pFfvOsIA


"Nothing but the blood of Jesus" (Sarah Hart Pearsons)
https://www.youtube.com/watch?v=LW6rS1PoLGk


"10 000 reasons" (Bless the Lord) Matt Redman
https://www.youtube.com/watch?v=DXDGE_lRI0E


"Armolaulu" (Ef. 2:8-10) "Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva. Guds gåva är det, inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig. Ty hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi skall vandra i dem."
https://www.youtube.com/watch?v=7qd9tJ660_Q


***


"Jag skäms inte för evangelium. Det är en Guds kraft som frälser var och en som tror, först juden och sedan greken." Rom. 1: 16


"Guds nåd, Guds nåd att Han sände sin Son" är en sång vi brukade sjunga på ungdomssamlingarna på Kyrkostrand och Hällsand sommarhem när jag var ung.

1. "Guds nåd, / att han sände sin son! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han sände sin son! (x2)
2. Guds nåd, / att han dog på ett kors! (x 3)
Guds nåd, Guds nåd, att han dog på ett kors! (x2)
3. Guds nåd, / att han uppstod igen! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han uppstod igen! (x2)
4. Guds nåd, att han lever idag! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han lever idag! (x2)
5. Guds nåd, att han kommer igen! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, att han kommer igen! (x2)
6. Guds nåd, halleluja! (x3)
Guds nåd, Guds nåd, halleluja!" (x2)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar