Powered By Blogger

måndag 4 maj 2015

Hjärtats och munnens lovsång - HERRENS gärningar - Worship - most important

("they who wait for the Lord shall renew their strength" Is. 40:31)

Upp. 15:3-4 "De har Guds harpor i händerna och sjunger Moses, Guds tjänares, sång och sången till Lammet: "Stora och underbara är dina gärningar, Herre Gud, du Allsmäktige. Rättfärdiga och sanna är dina vägar, du folkens konung. Vem skulle inte frukta dig, Herre, och prisa ditt namn? Ty endast du är helig, och alla folk skall komma och tillbe inför dig, ty dina rättfärdiga domar har uppenbarats." 




Rev. 15:3-4 "And they sing the song of Moses, the servant of God, and the song of the Lamb, saying,

“Great and amazing are your deeds, O Lord God the Almighty! Just and true are your ways, O King of the nations! Who will not fear, O Lord, and glorify your name? For you alone are holy. All nations will come and worship you, for your righteous acts have been revealed.”



Sångtexten (Lyrics):

"Stora och mäktiga är dina gärningar, Herre, Gud, Allsmäktige.
Stora och mäktiga är dina gärningar, Herre, Gud, Allsmäktige.
Rätta och sanna är dina vägar, du tidsåldrarnas kung.
Rätta och sanna är dina vägar, du tidsåldrarnas kung.
Stora och mäktiga är dina gärningar, Herre, Gud, Allsmäktige."

"Stora och mäktiga är dina gärningar":
http://www.youtube.com/watch?v=_p63ol1I66E





"Stora är HERRENS gärningar. De begrundas av alla som har sin glädje i dem." Ps. 111:2 "Great are the works of the Lord, studied by all who delight in them."



"Och jag hörde altaret säga: "Ja, Herre Gud, du Allsmäktige, sanna och rättfärdiga är dina domar." Upp. 16:7 Rev. 16:7 (ESV) "And I heard the altar saying, “Yes, Lord God the Almighty, true and just are your judgments!”


"HERREN är min starkhet och min lovsång, han blev mig till frälsning. Han är min Gud, jag vill prisa honom, min faders Gud, jag vill upphöja honom. " 2 Mos. 15:2. Exodus 15:2 (ESV) "The Lord is my strength and my song, and he has become my salvation; this is my God, and I will praise him, my father's God, and I will exalt him."


Jesus: "Och när jag har blivit upphöjd från jorden skall jag dra alla till mig." Joh. 12:32. John 12:32 (ESV) "And I, when I am lifted up from the earth, will draw all people to myself.”






"Hallelujah, salvation and glory" (Abendsterne):
https://www.youtube.com/watch?v=cU8ymxpqgOg











Foto uppe: KL

"de som bida efter HERREN hämta ny kraft" (Jes. 40:31, 1917)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar