Powered By Blogger

fredag 6 januari 2017

Trettondag

Trettondag

"När Jesus var född i Betlehem i Judeen på kung Herodes tid, se, då kom visa män från Östern till Jerusalem och frågade: "Var är judarnas nyfödde konung? Vi har sett hans stjärna gå upp och har kommit för att tillbe honom." (Matt. 2:1-2)

"Visa män från Östern hade sett en stjärna gå upp. De visste att detta betydde att en stor Kung hade fötts. De lämnade sitt land och reste iväg på en lång och mödosam resa för att hylla och tillbe den nyfödde. Stjärnan ledde dem till slut till det hus där Jesus var.




Också du har en stjärna som visar dig till Jesus. Den stjärnan är Bibeln, Guds ord. I Psaltaren står det: "Ditt ord är min fötters lykta och ett ljus på min stig." (Ps. 119:105) I Bibeln finner du Jesus. Genom den undervisning du får i Bibeln stärks din tro på den underbare Frälsaren och du kan falla ned och tillbe honom som de vise männen gjorde. Amen."

Bön: "Gode Gud, tack för att du uppenbarat dig genom din Son Jesus Kristus och att du gett oss kunskap och bevis om detta i den heliga Skrift, Bibeln. Gör mig till en flitig bibelläsare och ge mig insikt till att ännu bättre förstå ditt ord. Amen."


Ur: Oss är en Frälsare född, Andakter i jultid (Trettonde dag jul) av khde Lars Borgström




"O, come all ye faithful": 
https://www.youtube.com/watch?v=T5rMQ6P12WY



Min kristna samhällsblogg (Epifania 2015)
http://minkristnasamhllsblogg.blogspot.fi/2015/01/trettondag-epiphany.html










Foton: KL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar